نماینده مردم بیرجند در مجلس: اعتكاف از دو جنبه ارتباط با خدا و خلق خدا دارای ارزش های معنوی فراوانی است که دعا در حق یکدیگر از برکات آن است/ حضور در اعتكاف، یک توفيق الهی و كاری مستحب است که حضور قلب میخواهد
کد خبر: ۲۱۷۲۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵ 23 April 2016

امام جمعه موقت بيرجند در ديدار با دانشجويان معتكلف در دانشگاه بيرجند و مسجد باقرالعلوم(ع) دانشگاه پیام نور بیرجند، از آنها خواست که با خواندن دعاي صحيفه سجاديه، برای شفای همه ی بیماران دعا کنند.

به گزارش تابناک، حجت الاسلام سيد محمدباقر عبادي نماينده مردم بيرجند، درميان و خوسف در مجلس شوراي اسلامي با تاکید بر ارزش خضوع و خشوع در ايام اعتكاف گفت: اعتكاف از دو جنبه ارتباط با خدا و خلق خدا دارای ارزش های معنوی فراوانی است که دعا در حق یکدیگر از برکات آن است.

وی اعتكاف را عبادتی دسته جمعي دانست که افراد با سيلقه هاي مختلف در مسجد در كنار هم با تعامل و كار جمعي، داشتن روحيه اجتماعي را تمرین می کنند و برکات این روحیه در اجتماع نمود پیدا می کند.

امام جمعه موقت بيرجند در ادامه گفت: حضور در اعتكاف، یک توفيق الهی و كاری مستحب است که حضور قلب میخواهد. این مراسم در گذشته در محدود شهرها با افرادی معدود برگزار مي شد، اما به بركت انقلاب اسلامي این مراسم معنوی اکنون در سراسر كشور و حتی در روستاها با حضور پرشور جوانان و اقشار مختلف برگزار مي شود.

امام جمعه موقت بیرجند در این دیدارها با دانشجویان نماز خواند و بر سر سفره دانشجویان روزه دار افطار کرد و با آنها عکس سلفی گرفت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار