امسال افزون بر 18هزار نفر از دختران و پسران خراسان جنوبی به اعتکاف پیوستند
درخواست مدیر كل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از مردم: برای تامین هزنیه های برگزاری مراسم اعتكاف 18هزار و 261 نفر معتکف به حساب بانک ملی پول واریز کنید/ رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیرجند: اعتكاف بركات زیادی دارد که از جمله آنها بیمه كردن عمر و از بین برندن گناه است
کد خبر: ۲۱۶۸۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۰ 23 April 2016

مدیر كل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از مردم استان خواست که برای تامین هزنیه های برگزاری مراسم اعتكاف 18هزار شرکت کننده در آیین معنوی اعتكاف امسال به حساب ویژه بانک ملی پول واریز کنند.

به گزارش تابناک، حجت الاسلام لطفیان گفت: هیئت امنا، ائمه جمعه و پایگاه های مقاومت 235 باب مسجد استان زحمت زیادی را در برگزاری این مراسم بر عهده گرفته اند، اما بار عظیم مسئولیت اعتكاف بر عهده مردم است.

وی از مردم خواست که در صورت تمایل، کمک های خود را به شماره حساب 0110620539003 نزد بانك ملی شعبه دادگستری خراسان جنوبی واریز كنند.

به گفته مدیر كل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، امسال تعداد مساجد خواهران در استان 121 باب است و 18باب مسجد هم به برادران اختصاص یافته و 96 مسجد برای خواهران و برادران است.

حجت الاسلام لطفیان، عبادت و تحصیل علم را دو بازوی اعتكاف معرفی کرد و گفت: معذوریتی برای شركت دانش آموزان و دانشجویان وجود نداشت كه به همین دلیل استقبال خوبی از سوی دانش آموزان برای حضور در اعتكاف به عمل آمد و امسال دو باب مسجد ویژه دانش آموزی هم برقرار شد.

مدیر كل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی برنامه با قرآن در زلال اعتكاف، تصحیح قرائت نماز، ختم قرآن، سخنرانی، اجرای ویژه برنامه های معرفتی و دعا را از برنامه های پیش بینی شده در این ایام برشمرد و گفت: خانواده ها نگران فرزندان خود نباشند، زیرا تغذیه و سایر نیازمندیهای معتكفان به عهده مساجد است، اما اگر بین آنها و خانواده ها تماسی برقرار نمی شود، به دلیل ممنوعیت ورود گوشی های تلفن همراه دوربین دار به مساجد در ایام اعتكاف است.

حجت‌الاسلام ابوالقاسم لطفی رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیرجند نیز از شركت ششهزار و 385نفر در 41 باب از مساجد این شهرستان برای اعتكاف خبر داد و گفت: از این تعداد پنجهزار و 39نفر خواهر و یكهزار و 346تن برادر هستند. این تعداد معتكف در 14مسجد شهری ویژه خواهران، سه مسجد شهری ویژه برادران، 16 مسجد روستایی، دو مسجد دانش آموزی، یك مسجد دانشجویی برادران و پنج باب مسجد دانشگاه های بیرجند ساماندهی شدند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیرجندگفت: اعتكاف بركات زیادی دارد و از جمله آن بیمه كردن عمر و از بین برندن گناه و ثواب عظیمی برای آن در نظر گرفته شده است. اعتكاف با همه خوبی هایی كه دارد حقیقتا توفیق خاص برای انجام عبادت و گرفتن سه روز روزه و سكنا در مسجد با اعمال خاص می خواهد.

حجت الاسلام محمد علی سلم آبادی، رئیس ستاد مردمی اعتكاف خراسان جنوبی نیز در باره ایام برگزاری مراسم اعتکاف گفت: این آیین روزهای 13، 14 و 15 ماه رجب در سراسر كشور بطور همزمان برگزار می شود .ثبت نام از علاقه مندان برای شركت در اعتكاف با مراجعه حضوری به مساجد محله یا به صورت اینترنتی از 22 فروردین ماه آغاز شد و تا دوم اردیبهشت ماه ادامه داشت.

وی یادآور شد: مدت زمان اعتكاف، فرصتی است كوتاه برای محاسبه نفس و خودسازی كه انسان را از حاكمیت غریزه ها و عادت های معمول زندگی آزاد می سازد و به جبران كاستی ها وادار می كند.

این مسئول هزینه هر نفر برای شركت در اعتكاف را 300 هزار ریال ذكر كرد و گفت: در صورتی كه افراد خیر تامین بخشی از هزینه ها را تقبل كنند هزینه های دریافتی از متقاضیان كاهش می یابد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار