هر كس خود را از ديگران برتر بداند، تسليم خدا نمي شود
دشمن بدانند نظام و انقلاب اسلامي و جمهوري اسلامي جنگ طلب نيست/ شكست سخت و مفتضحانه آمریکا در حمله به ايران، نشانه غيب الهي بود/ اعتكاف، رزمايش معنوي براي رسيدن به كمال الهي است
کد خبر: ۲۱۶۸۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۸ 22 April 2016

در استانه سی و هفتمین سالروز شکست ذلت بار آمریکا در صحرای طبس، امام جمعه بیرجند از این حادثه تاریخی الهی به عنوان نمودی از قدرت خداوند یاد کرد و گفت: توفان شن که به امر یکتای بی همتا، آن شكست سخت و مفتضحانه را در حمله به ايران، نصیب مزدوران آمريكا کرد، نشانه ای از غيب الهي بود.

به گزارش تابناک، حجت الاسلام علي رضايي بيرجندي خطيب جمعه این هفته بيرجند افزود: روز پنجم ارديبهشت ماه 1359که سابقه شكست ذلت بار حمله نظامي آمريكا به ايران در صحراي طبس را با خود دارد، روز ذلت و زبوني اسكتبار جهاني است.

امام جمعه بيرجند گفت: وقتي همه در خواب بودند، آمريكا با تمام قدرت براي آزادي گروگانهاي خود وارد فضاي ايران شد كه خوشبختانه اخلاص مومنان و متدين به كمك انقلاب شتافت و حمله دشمن را ناكام گذاشت. با توجه به این شكست آمريكا، صحراي طبس يك منطقه جغرافيايي نيست بلكه ميعادگاه الهي است.

حجت الاسلام رضايي افزود: امروز به پشتوانه آن قدرت الهي است كه در مقابل استكبار جهاني ايستاده ايم. دشمن فكر مي كند كه يك شبه موضع ما در برابر آنها تغيير پيدا خواهد كرد، حال آن که دشمن باید بداند كه موضع ما در برابر استكبار، عقيدتي و انديشه اي است و امكان كنار آمدن هم وجود ندارد و اگر مذاكره اي مي شود براي اثبات حقانيت جمهوري اسلامي ايران است تا بدانند نظام و انقلاب اسلامي و جمهوري اسلامي جنگ طلب نيست. در واقع كنار هم قرار گرفتن نور و ظلمت و حق و باطل معنا و مفهوم ندارد.

قائم مقام نماينده ولي فقيه در خراسان جنوبي در ادامه به ديدار اخیر جوانان دانش آموز با مقام معظم رهبري اشاره كرد و گفت: به فرموده رهبري دشمن در صدد تغيير هويت جوانان مسلمان است زیرا از الگو شدن ايران اسلامي براي جوانان جهان نگرانند.

امام جمعه بيرجند جوانان را به ترويج سبك زندگي اسلامي تشویق کرد وگفت: به فرموده رهبري، دشمن ايران را تهديد به جنگ سرد مي كند، در حاليكه ما امروز هم جنگ نرم با دشمن را تجربه می کنیم.

حجت الاسلام رضايي، از اعتكاف به عنوان رزمايش معنوي براي رسيدن به كمال الهي یاد كرد و گفت: با توجه به حضور گسترده جوانان در اين آيين معنوي، مسئولان طوري برنامه ريزي كنند كه اين قشر در كانون محبت و عشق الهي قرار گيرند. زیرا چنين فضاهايي برای جوانان ما سرشار از معنويت و انسانيت است.

امام جمعه بيرجند از جواناني كه در اعتكاف شركت كرده اند خواست كه با قرائت بخشي هايي از قرآن در مدت سه روزي كه معتكف هستند(13، 14و 15 ماه رجب) ، دستور خدا را در زندگي خود عملياتي كنند.

حجت الاسلام رضايي در بخش دیگری از خطبه های این هفته به موضوع تسليم در برابر اراده الهي اشاره كرد و گفت: انسان ها اعم از مسلمان و كافر چاره اي ندارند جز آن كه تسليم خدا شوند، افرادي كه از حقايق اطلاع ندارند اگر حقيقت براي آنها گفته شود، آن را مي پذيرند.

وی افزود: عالي ترين مقام ايمان، تسليم به خداست و كساني كه تسليم محض خدا هستند به ايمان شان آسيبي نمي رسد و هر كس خود را از ديگران برتر بداند وارد مقام تسليم نمي شود. زیرا براي رسيدن به كمال الهي و تسليم شدن به خدا بايد غرور و كبر، « گل و لاي» را از روح و جسم خود دور كنيم تا به مقام تسليم برسيم . خدا دين را براي انسانها برگزيد و تمام گرفتاري هاي امروز ما ناشي از وجود گل و لاي در روح و جسم انسان است بايد دستور خدا را اطاعت كرد تا از شاكرين درگاه الهي باشيم.

امام جمعه بيرجند تاکید کرد: انسان در اطاعت از خدا بايد به درجه اي برسد كه به سوي خورشيد حق يعني خدا حركت كند، تسليم كه يكي از مراحل عرفان اسلامي است، شامل تسليم تن، تسليم عقل و تسليم دل است كه مراد از تسليم اين است جان و روح خود را تسليم خدا كنيم.

انداره گیری قند و فشار خون نمازگزاران

امروز همچنین به مناسبت هفته سلامت ملی ( اول تا هفتم اردیبهشت) میزان قند خون و فشار خون تعدادی از نمازگزاران در حاشیه نماز جمعه این هفته بیرجند در مصلی المهدی (عج) اندازه گیری شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار