مروری بر حوادث شیرین و تلخ دو روز گذشته استان
سایر حوادث: ولادت ها در خراسان جنوبی بر مرگ و میر پیشی گرفت/ واژگوني پرايد يك كشته و سه زخمي در شهرستان بيرجند برجا گذاشت/ حادثه رانندگی در محور فردوس - بشرویه یک کشته داشت
کد خبر: ۲۱۳۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۶ 17 April 2016

سیل در شهرستان سربیشه دیروز جاده ارتباطی روستاي چهارشولك را تخریب کرد و ماموران اورژانس این شهرستان مجبور شدند که برای نجات جان یک نوزاد تازه به دنیا آمده روستایی، از اورژانس هوایی(هلی کوپتری) استفاده کنند. شهر سربيشه در 85كيلومتري جنوب بيرجند مركز خراسان جنوبي قرار دارد.

بد نیست اشاره کنیم خراسان جنوبي با 151هزار كيلومتر مربع مساحت و حدود 800هزار نفر جمعيت، سومين استان پهناور ايران بعد از كرمان وسيستان و بلوچستان است.

به گزارش تابناک، ماموران اورژانس سربیشه دیروز پس از آن که از وضعیت وخیم نوزاد تازه به دنیا آمده یک مادر 25 ساله در روستاي چهارشولك اطلاع یافتند، نوزاد را که دچار ایست قلبی شده بود با انجام عمليات احيا قلبي ريوي نجات دادند و برای تکمیل درمان همراه با مادر به بیرجند اعزام کردند. این مادر جوان به كمك ماماي محلي وضع حمل كرده بود.

همین گزارش حاکی است: ماموران اورژانس شهرستان برای انتقال مادر و نوزاد به بيرجند به خاطر دوري روستا و نيز تخريب جاده روستا در اثر سيل، درخواست اوژانس هوايي کردند و ساعتی بعد، مادر و نوزاد با هلی کوپتر اورژانس به بيمارستان ولي عصر بيرجند منتقل شدند.

طبق آخرین گزارش دریافتی حال عمومي مادر و نوزاد رضايت بخش است و نوزاد مربوطه همچنان تحت مراقبت های پزشکی قرار دارد.

معاون مرکز حوادث و فوريتهاي پزشکي خراسان جنوبي گفت: از ابتداي راه اندازي اورژانس هوايي در خراسان جنوبي تاکنون 80 بيمار با انجام 64 ماموريت به بيمارستان منتقل شدند که 13 بيمار آن مادران باردار بودند.

ولادت ها در خراسان جنوبی بر مرگ و میر پیشی گرفت

با تولد 18 هزار و 845 نوزاد در خراسان جنوبی در سال گذشته ولادت ها بر مرگ و میرها در خراسان جنوبی پیشی گرفت. این تعداد 3.5 درصد بیشتر از نوزادان متولد شده در سال 93 در خراسان جنوبی بود

به گزارش تابناک، علی پورحسین مدیر کل ثبت احوال خراسان جنوبی در باره میزان مرگ و میرها در استان گفت: در سال 93 تعداد فوتی ها از 3 هزار و 889 مورد به 3 هزار و 796 مورد در سال 94 کاهش یافته است.

به گفته پورحسین، در ولادتهای سال گذشته خراسان جنوبی، پسرها بر دخترها پیشی گرفتند و در مقابل 9 هزار و 596 نوزاد پسر، 9 هزار و 249 نوزاد دختر در استان متولد شدند.

واژگوني پرايد يك كشته و سه زخمي در شهرستان بيرجند برجا گذاشت

واژگوني يك دستگاه سواري پرايد در محور« گازار - واشان» شهرستان بيرجند يك كشته و سه زخمي برجای گذاشت.

به گزارش پايگاه خبري پليس، در این حادثه يكي از سرنشينان خودرو بلافاصله جان خود را از دست داد و سه نفر ديگر براي درمان به بيمارستان انتقال يافتند.

كارشناس پليس راه، علت اصلي حادثه را ناتوانايي راننده خودرو در كنترل وسيله نقليه و توجه نكردن به هشدارها و علائم راهنمايي و رانندگي در جاده ذكر كرد.

حادثه رانندگی در محور فردوس - بشرویه یک کشته داشت

در یک حادثه رانندگی دیگر که بر اثر بی احتیاطی راننده یک دستگاه کامیون در محور فردوس - بشرویه خراسان جنوبی رخ داد، یک موتور سوار کشته شد.

به گزارش رئیس پلیس راه خراسان جنوبی، در این سانحه که در کیلومتر 16 محور فردوس - بشرویه رخ داد یک دستگاه کامیون یک دستگاه موتور سیکلت را زیر گرفت و بر اثر آن راننده موتور سیکلت در دم جان باخت و ترک نشین آن نیز به سختی مجروم شد که به بیمارستان شهید چمران فردوس منتقل شد. حال وی وخیم اعلام شده است.

پلیس با توجه به رعایت نکردن فاصله عرضی هنگام سبقت، علت این حادثه را بی احتیاطی راننده کامیون اعلام کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار