با دریافت قسمتی از درآمد فروش نفت به افغانستان:
درآمد حاصل از صادرات 21 میلیون لیتر سوخت مرزنشینان به افغانستان در سال گذشته 3 میلیارد و 400 میلیون تومان بوده است/ خراسان جنوبی سال گذشته 3 میلیون و 500 هزار دلار برنج، دام زنده، تخم سپند و شاهدانه بوداده از افغانستان وارد کرده است
کد خبر: ۲۱۳۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۱ 17 April 2016

قسمتی از درآمد حاصل از فروش سوخت به افغانستان تا پایان فروردین‌ماه جاری به حساب مرزنشینان استان واریز می شود.

به گزارش تابناک، مهندس مهدی ماهگلی معاون امور بازرگانی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان خراسان‌جنوبی دیروز در گفتگو با خبرنگاران میزان این درآمد را 3 میلیارد و 400 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این درآمد حاصل صادرات 21 میلیون لیتر سوخت مرزنشینان به افغانستان در سال گذشته بوده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت استان همچنین با اشاره به اقلام عمده صادراتی استان به افغانستان گفت: این اقلام شامل کاشی و سرامیک، هیدروکربن سنگین، خوراک کامل دام و طیور، مرغ منجمد، سیمان، هیدرو کربن سبک و کود اوره بوده است. از مجموع 2 میلیارد و 573 میلیون دلار صادرات کشور به افغانستان در سال گذشته، سهم خروجی استان به افغانستان 686 میلیون دلار بوده است.

وی اقلام وارداتی از افغانستان را نیز فهرست کرد که در این فهرست اقلامی نظیر: برنج، دام زنده، تخم سپند و شاهدانه بوداده به عنوان مهم‌ترین اقلام وارداتی استان در سال گذشته، جلب نظر می کرد. ارزش واردات این اقلام 3 میلیون و 500 هزار دلار بوده است.

وی تراز تجاری استان را در سال گذشته مثبت ارزیابی کرد و افزود: در سال گذشته در بخش تجارت 166 میلیون دلار برای خراسان‌جنوبی هدف‌گذاری شد که در این حوزه 177 میلیون دلار محقق شد.

معاون اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال جاری هدف تجاری استان 200 میلیون دلار تعیین شده است، اظهار امیدواری کرد که با ایجاد شرایط مطلوب این هدف تجاری محقق شود. حدود 70 درصد صادرات استان از طریق گمرک بیرجند و 30 درصد از طریق بازارچه مرزی ماهیرود انجام گرفته است. سهم بازارچه‌های استان از صادرات ماده 116 نیز در سال گذشته 45 درصد و 55 درصد از طریق گمرکات استان انجام گرفته است.

مهندس ماهگلی گفت: در سال گذشته رتبه بازار افغانستان در بازار هدف ایران با یک رتبه افزایش، از رتبه پنجم در سال 93 به رتبه چهارم ارتقاء یافته است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
استان خراسان جنوبی فقیر ترین استان از لحاظ دارایی بانکی است و باید از این استان مهاجرت کرد دست فروشی در تهران از تولید زعفران درآمد بیشتری داره با کلی امکانات خدماتی موجود در شهر تهران
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
این درآمدهابه حساب کدام مرزنشینان واریزشده است ماکه مرزنشین بودیم چیزی ندیدیم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار