مدیرکل صنعت خراسان‌جنوبی: 40 درصد از واحدهای صنعتی خراسان‌جنوبی گه پروانه گرفته اند در وضعیت تعطیل هستند/ از چهار بازارچه مرزی استان تنها بازارچه مرزی ماهیرود فعال است
کد خبر: ۲۱۳۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۸ 17 April 2016

تمامی واحدهای صنعتی که تا سال 95 در استان‌های محروم کشور راه‌اندازی شوند از مالیات معاف می شوند. استان خراسان جنوبی از استان های محروم کشور شناخته می شود.

به گزارش تابناک مهندس داوود شهرکی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی دیروز در نشست خبری خود از واحدهای تولیدی استان خواست که خود را با شرایط اقتصادی تطبیق دهند تا نیازهای واقعی آنها مشخص شود.

به گفته مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی، کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید استان تاکنون 119 مصوبه داشته اند که 114 مصوبه آنها عملیاتی شده و بخشی از مشکلات واحدهای صنعتی رفع شده است. با این حال حدود 40 درصد از 530 واحد صنعتی که برای فعالیت در استان پروانه‌ بهره‌برداری گرفته اند همچنان در وضعیت تعطیلی قرار دارند.

مهندس شهرکی به عملکرد این سازمان در حوزه بازرسی نیز اشاره کرد و گفت: در سال گذشته بالغ‌بر یک‌میلیارد تومان در این حوزه با پیگیری شکایات ناشی از کیفیت نامرغوب و گرانفروشی و کم فروشی محصولات، پول از دست رفته به مردم برگشت داده شده است. تعداد شکایات و تقاضاها در حوزه بازرسی در استان در سال گذشته از 4 هزار مورد در سال 93 به 2 هزار مورد کاهش یافته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ظرفیت‌های استان برای سرمایه‌گذاری در سه بخش صنعت، معدن و تجارت را خیلی خوب ارزیابی کرد و گفت: در بخش معدن بالغ ‌بر 2.5 میلیارد تن ذخایر معدنی در استان وجود دارد. کما این که حدود 75 درصد از مجموع ذخایر زغال سنگ کشور در خراسان جنوبی قرار دارد. ذخایر زغال سنگ استان 700 میلیون تن است.

به گفته مهندس شهرکی در حوزه تجارت نیز استان چهار بازارچه مرزی دارد که در حال حاضر تنها بازارچه مرزی ماهیرود فعال است و دولت پیگیر است که تا در دیگر بازارچه‌های استان با افغانستان نیز امکان تجارت فراهم شود.

وی با تاکید بر ضرورت برقراری تراز تجاری در بخش واردات کالا از افغانستان گفت: در حال پیگیری هستیم تا اگر امکان واردات دام وجود داشته باشد تراز تجاری مثبت شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
زمینه های بی شماری برای همکاری میان استان خراسان جنوبی و افغانستان وجود دارد که به دلیل عدم تمرکز و نیز نبود مدیریت درست از دست می رود از تعطیلی کارخانه قند قهستان دو سال می گذرد. افغانستان می تواند ماده اولیه این کارخانه را تامین و تولیدش نیز به افغانستان صادر گردد. همچنین زیر ساختهای آموزش عالی استان برای افغانستان قابل بهره برداری است . خدمات فنی و مهندسی پزشکی و ..... اگر کمی مسئولان استان به فکر باشند مرزهای افغانستان به جای نقطه بن بست دروازه پیشرفت استان خواهد بود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار