گزارش های نوروزی: همه با هم به استقبال بهار و نوروز برویم .../ تکتم سبزبان
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان: امسال ۵۱۰ اتاق و زائرسرا و ۳۲ سوئیت برای مسافرین در بقاع متبرکه آماده‌شده است/ در ایام تعطیلات نوروزی درب تمامی بقاع متبرکه و باغ شوکت آباد بازخواهد بود/ 190 وقف جدید درسال 94 در استان ثبت شده است
کد خبر: ۱۹۷۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰ 14 March 2016

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان جنوبی درآستانه سال جدید از اجرای طرح آرامش بهاری در ۵۰ بقعه متبرکه استان خبر داد و گفت: این طرح از ۲۸ اسفندماه الی ۱۵ فروردین‌ماه با هدف بهره برداری بیشتر مسافران از بقاع متبرکه اجرا می شود.

حجت الاسلام گرایلی در کنفرانس مطبوعاتی با بیان اینکه طرح یاس نبوی در 50 بقاع متبرکه با هدف بهره گیری از سبک زندگی حضرت فاطمه (س) برگزار شد گفت: ۵۰ مبلغ حوزه در این طرح شرکت کردند که ۲۵ نفر از خارج استان اعزام و ۲۵ مبلغ بومی استان بودند.

به گفته وی مراسم عزاداری شب و روز شهادت حضرت فاطمه (س) و برگزاری طرح رهروان یاس نبوی ویژه بانوان در عصر شهادت نیز از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده بود که بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

حجت الاسلام گرایلی با اشاره به اینکه مراسم محوری طرح سوگواره یاس نبوی مرکز استان در محل امامزادگان باقریه صبح یکشنبه برگزار شد، عنوان کرد: این طرح در پنج سال متوالی برگزارشده و خوشبختانه با استقبال بسیار زیادی روبه‌رو بوده است.

وی در ادامه از برگزاری طرح آرامش بهاری از ۲۸ اسفندماه الی ۱۵ فروردین‌ماه در 96 بقاع متبرکه استان خبر داد و گفت: این طرح جهت بهره‌برداری مسافران نوروزیاز فیوضات معنوی در ۵۰ بقاع متبرکه برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بابیان اینکه سال گذشته ۶۰ هزار نفر لحظه تحویل سال در بقاع متبرکه استان حضور داشتند، اظهار کرد: از آغاز سال بیش از یک‌میلیون و ۲۴ هزار نفر زائر در ایام تعطیلات و در طرح آرامش بهاری در بقاع حضورداشته‌اند.

حجت الاسلام گرایلی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۲۲ هزار و ۹۳۶ نفر در طرح آرامش بهاری اسکان داده شدند، افزود: امسال ۵۱۰ اتاق و زائرسرا و ۳۲ سوئیت برای مسافرین در بقاع متبرکه آماده‌شده است.

وی با اشاره به اینکه مجموعاً ۱۲۰ بقعه متبرکه و مجتمع فرهنگی در استان وجود دارد، گفت: طرح جامع ساخت زائرسرا در شهدای باقریه در نظر گرفته‌شده اما هنوز اعتبار آن به‌طور کامل تأمین نشده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بابیان اینکه طرح آرامش بهاری بر اساس ظرفیت‌های موجود بقاع متبرکه اجرا می‌شود، تصریح کرد: سعی می‌کنیم با استفاده از این ظرفیت‌ها خدمات و امکانات بهتری در اختیار مسافرین قرار دهیم.

وی با بیان اینکه درمانگاه شهدای باقریه تحت عنوان مرکز طب اسلامی و سنتی آماده است ودر اینده نزدیک شروع بکار می کند گفت: در سال جاری 190 وقف جدید با موضوع وقف‌ها عمدتاً عزاداری برای اهل‌بیت بوده ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه ساخت موقوفه مجتمع تجاری فدک ۲ واقع در خیابان منتظری شهرستان بیرجند از مهم‌ترین طرح‌های عمرانی در سال گذشته بوده است، افزود: در سال ۹۴ بیش از ۶۰۰ سند برای موقوفات گرفته‌شده است.

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان درب تمامی بقاع متبرکه و باغ شوکت‌آباد در ایام تعطیلات نوروزی بازخواهد بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار