استان برای پذیرائی از مسافران نوروزی آماده است: ۲۵ اسفند رزمایش ویژه دستگاه‌های خدمت رسان نوروزی برگزار می‌شود
استاندار خراسان جنوبی: مساجد بین راهی و تمامی بیمارستان‌ها، اورژانس‌ها و مراکز خدمات درمانی، نمایندگی های تعمیرات خودرو ها و مراکز عرضه سوخت باید در تمام ایام نوروزی به صورت کشیک در خدمت مسافران باشند/ پلیس راهور باید سرعت و رفتار ترافیکی رانندگان در جاده‌های استان را رصد کند تا سفر مسافران در این استان بی خطر باشد
کد خبر: ۱۹۶۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹ 12 March 2016

ü مجتمع های آب درمانی استان با 22 اتاق در شهرهای فردوس و طبس و خوسف و 45 رستوران بین راهی آماده پذیرایی از مسافران هستند

ü علاوه بر شش دوربین هوشمند کنترل سرعت و تیم‌های عملیاتی، ۲۲ دستگاه کنترل نامحسوس نیز در سطح جاده‌ها و محورهای مواصلاتی استان حضور خواهند داشت

مسئولان ستاد خدمات سفرهای نوروزی خراسان جنوبی در جلسه ای آخرین هماهنگی و تدابیر لازم را برای خدمت رسانی به مردم و مسافران استان در ایام عید برنامه ریزی کردند و از آمادگی کامل استان برای پذیرائی از مسافران نوروزی خبر دادند .

استاندار خراسان جنوبی در این جلسه با اعلام آمادگی استان برای پذیرایی از مسافران نوروزی گفت: تمامی دستگاه‌های خدمت رسان در ایام نوروز در خراسان جنوبی از آمادگی کامل برای خدمت به مردم و مسافران نوروزی برخوردار هستند و تمامی تدابیر لازم برای استقبال از مسافران نوروزی در همه بخش‌هاي استان پیش بینی شده است.

خدمتگزاربا افزود: رسانه‌ها بیشترین نقش را در انعکاس مشکلات و توانمندی‌های خراسان جنوبی در ایام نوروز به عهده دارند که امیدوارم از این نقش غافل نمانند.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های خدمت‌رسان ستادهای نوروزی باید تلاش کنند تا بهترین خدمات به مسافران ارائه شود گفت: باید تمام دستگاه‌ها برخورد شایسته و مودبانه با شهروندان و مسافران داشته باشند تا ظرفیت بزرگی که در خراسان جنوبی وجود دارد به خوبی انعکاس داده شود و مسافران با سفر به استان خاطره خوشی داشته باشند.

خدمتگزار گفت: ظرفیت‌های بسیار بزرگی در خراسان جنوبی وجود دارد که انتظار است به درستی منعکس شوند، کما این که انتخاب حجت الاسلام رئیسی به عنوان تولیت آستان قدس رضوی از سوي رهبر معظم انقلاب، نشان از اعتماد رهبری به فرزندان این استان دارد که باید این ظرفیت بزرگ به همگان معرفی شود.

استاندار افزود: امیدوارم رسانه‌های مختلف این ظرفیت را فراهم کنند تا در این ایام جاذبه‌های استان به خوبی معرفی شود، ضمن این که از رسانه ها میخواهم اگر با مشکلی روبرو شدند اول با مسئول مربوطه تماس بگیرند و مسئولان هم حتما پاسخگوی اصحاب رسانه باشند.

به گفته استاندار، پلیس راهور باید در این ایام از همه امکانات و تجهیزات استفاده نماید و با نهایت دقت و احترام به مسافران، سرعت و رفتار ترافیکی رانندگان در جاده‌های استان را رصد کند تا هیچ نکته‌ای از دید آنها پنهان نماند و سفر مسافران در این استان بی خطر باشد.

وی سلامت مردم و مسافران نوروزی را امری ضروری و با اهمیت دانست و اظهار کرد: تمامی دستگاه‌های خدمت رسان در ستاد سفر نوروزی که گزارش ارائه داده اند، باید آمار و ارقامشان واقعی باشد، وگرنه مدیر مربوطه پاسخگو خواهد بود.

خدمتگزار با تاکید بر توجه به تهیه مایحتاج مردم در ایام نوروز ۹۵، گفت: به هیچ وجه نمی‌پذیریم که مسافری بیاید و بگوید که به مکانی برای خرید مایحتاج مراجعه کردیم اما کالای ضروری مورد نیاز ما نبود.

خدمتگزار با بیان اینکه بازرسی و کنترل واحدهای مختلف صنفی برای جلوگیری از تخلفات یک ضرورت حتمی است گفت: واحدهای صنفی توجه داشته باشند که به هيچ وجه حق ندارند حرمت مردم را زیر سوال ببرند و بازرس‌هایی که به واحد‌ها برای بازرسی مراجعه می‌کنند نیز باید آموزش های لازم را دیده باشند.

وی ایجاد جذابیت های رفتاری و خدماتی در استان را لازمه پیشرفت و شان مردم خراسان جنوبی دانست و ر ادامه گفت: بعضی از ادارت برای یک جلسه دسته گل فلان قیمت تهیه می کنند اما برای ایجاد جذابیت های نوروزی و معرفی جاذبه های استان می گویند اعتبار نداریم که این موضوع اصلا پسندیده نیست.

استاندار با اشاره به ضرورت آماده سازی مراکز خدماتی و نمازخانه های بین راهی در استان عنوان کرد: نماز مسافران از اهمیت زیادی برخوردار است که در این راستا باید مساجد بین راهی در تمام ساعات ایام نوروز آماده باشند و آرامش و امنیت کامل برای مسافران در سطح استان برقرار باشد.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز تمامی بیمارستان‌ها، اورژانس‌ها و مراکز خدمات درمانی موظف هستند آمادگی لازم برای خدمت رسانی به مردم را داشته باشند، گفت: شرکت‌ها و نمایندگی های تعمیرات خودرو ها نیز باید در تمام ایام به صورت کشیک فعال باشند.

استاندارافزود: در ایام عید باید مراکز عرضه سوخت از منابع سوختی کافی برخوردار بوده و بانک‌ها در ایام نوروز تمامی خودپردازها را اماده نگهدارند تا همه مراجعه کنندگان به پول کافی دسترسی داشته باشند. شهرداری‌ها هم تنها به ارائه عدد و رقم اکتفا نکنند بلکه توجه داشته باشند که تمیزی مبلمان شهری، پارک‌ها و فضاهای سبز از اهمیت زیادی برخوردار است.

خدمتگزار در پایان تاکید کرد: تمامی دستگاه‌های خدمت رسان هر آنچه در توان دارند برای خدمت رسانی به مسافران نوروزی انجام دهند.

کاهش حوادث جاده‌ای اولویت نخست ستاد سفر استان است

معاون امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی نیز در این جلسه با بیان اینکه ۲۵ اسفندماه رزمایش ویژه دستگاه‌های خدمت رسان نوروزی در استان برگزار می‌شود، گفت: باید تلاش کنیم تا جاده‌هایی ایمن داشته باشیم چرا که باید خراسان جنوبی مقصد گردشگری شود.

نخعی نژاد افزود: مسئولان استان باید تلاش نمایند تا خراسان جنوبی به‌عنوان مقصد گردشگری باشد و در این راستا باید خدمات موردنیاز را برای مسافران فراهم کنیم.

وی از افزایش مسافران ورودی به استان طی دو سال گذشته خبر داد و افزود: همه دستگاه‌ها باید تلاش کنند که این میزان در سال جاری رشد بیشتری داشته باشد.

به گفته معاون عمرانی استاندار علاوه بر اینکه استان باید به‌عنوان مقصد گردشگری باشد عده‌ای از مسافران نیز از استان عبور می‌کنند که نیاز است سلامت سفر را برای آن‌ها تضمین کنیم.

وی با تأکید بر اینکه باید جاده‌های ایمن در استان داشته باشیم، بیان کرد: تلاش می‌شود امسال نسبت به سال گذشته حادثه کمتری در سطح جاده‌ها داشته باشیم و این‌یکی از اولویت‌های نخست ستاد سفر های نوروزی استان است.

برپائی 25 بازارچه نوروزی با ۱۲۰ غرفه صنایع دستی در استان

مدیرکل میراث فرهنگی استان با اشاره به ظرفیت بالای حوزه گردشگری در استان، گفت: امسال ۲۵ بازارچه نوروزی با ۱۲۰ غرفه در محل های تاریخی و گردشگری به منظور فروش صنایع دستی استان گشايش مي يابد.

رمضانی با بیان اینکه 8 هتل با ظرفیت 228 اتاق و 500 تخت در استان آماده پذیرایی از مسافران نوروزی می باشد اظهار کرد: 20 دفتر خدمات مسافرتی جهانگردی و مجتمع های آب درمانی استان با 22 اتاق در شهرهای فردوس و طبس و خوسف و تعداد 45 رستوران بین راهی آماده پذیرایی از مسافران هستند .

وی با بیان اینکه 20 نفر ناظر هم برهتل ها و مسافرخانه ها نظارت خواهند داشت عنوان کرد: تلفن 3175 و سامانه پیامکی 100003175 نیز آماده دریافت شکایات و مشکلات از سوی مردم است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به ظرفیت بالای حوزه گردشگری در استان، تصريح کرد: امسال 25 بازارچه نورزوی با 120 غرفه در محل های تاریخی و گردشگری استان برپا خواهد شد و صنایع دستی و گردشگری را به فروش خواهند رساند.

به گفته رمضانی تعداد 7 غرفه عشایری با هدف معرفی ظرفیت های عشایری استان در ایام نوروز 95 در استان برپا خواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه های ویژه ای برای کودکان در محل های تاریخی و گردشگری استان پیش بینی شده است، افزود: در این محل ها برنامه هایی مانند نقاشی، قصه گویی و ... انجام خواهد شد.

رمضانی با بیان اینکه نوروز بازار نیز یکی دیگر از برنامه ها است که در 4 شهرستان استان تشکیل خواهد شد، ادامه داد: تعداد 50 نفر از راهنمایان مسافران نوروزی در مکانهای تاریخی و گردشگری استان برای معرفی ظرفیت ها و مفاخر استان مستقر خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 15 موزه فعال در استان داریم که آماده استقبال از گردشگران نوروزی است، گفت: کتابخانه و مرکز اسناد و موزه فرش استان نیز در ایام نوروز افتتاح خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به تهیه بیش از 105 هزار نسخه نقشه به همراه 40 هزار کتابچه برای توزیع بین مسافران نوروزی در استان، گفت: دراین کتابچه ها جاذبه های گردشگری و تاریخی استان معرفی شده است..

يک هزار و ۱۸۷ کلاس در مدارس استان برای اسکان مسافران نوروزی آماده سازی شد

جاده های استان در کنترل دوربین های ثبت سرعت

فرمانده پلیس راه استان نیز از کنترل جاده های استان با شش دوربین هوشمند کنترل سرعت و ۷۵ دستگاه دوربین دستی کنترل سرعت خبر داد و گفت: آغاز طرح نوروزی پلیس‌راه از ۲۵ اسفندماه جاری شروع می شود وتا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه می یابد.

سرهنگ رضایی بابیان اینکه در طول اجرای این طرح از ظرفیت تمام ناوگان خودرویی پلیس‌راه برای کنترل و نظارت استفاده می‌شود، بیان داشت: در این ایام علاوه بر تیم‌های عملیاتی ۲۲ دستگاه کنترل نامحسوس نیز در سطح جاده‌ها و محورهای مواصلاتی استان حضور خواهند داشت.

وی از شناسایی ۵۳ نقطه حادثه خیر در سطح جاده‌های استان خبر داد و افزود: همچنین ۱۵۱ نقطه مستعد حادثه در سطح محورهای مواصلاتی استان شناسایی‌شده که از حدود چهار ماه قبل اقدامات لازم برای ایمن‌سازی آنها انجام‌شده است.

فرمانده پلیس راه استان به افزایش جرائم رانندگی از ۲۵ اسفندماه جاری اشاره کرد و افزود: در طرح نوروزی امسال یکی از مواردی که موردتوجه ویژه خواهد بود حضور فیزیکی در محورها و برخورد بدون اغماض با رانندگان متخلف خواهد بود.

آماده باش ۵۱ هزار همیار پلیس خراسان جنوبی در نوروز ۹۵

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان هم از آماده باش ۵۱ هزار همیار پلیس در سطح استان در طرح نوروزی ۹۵ خبر داد و گفت: این طرح از سال ۱۳۸۶ به عنوان یکی از راهکارهای عملی آموزش مقررات راهنمایی و رانندگی به کودکان با همکاری پلیس راهور و آموزش و پرورش به اجرا در آمده است.

سرهنگ علیرضا رضائی افزود: هدف از طرح همیار پلیس ارتقاء سطح ایمنی و فرهنگ ترافیک و تقویت روحیه مسئولیت پذیری و آموزش و آشنایی دانش آموزان با موارد ایمنی ترافیک از طریق شناسایی تخلفات حادثه ساز است.

وی از راه اندازی ایستگاه نوروزی همیاران پلیس در ایام نوروز خبر داد و افزود: برای ارتقاء آموزش در بین دانش آموزان و مهدهای کودک تعداد ۷ پارک ترافیک سیار با ۲۵ ماشین و موتورسیکلت شارژی به ارزش ۲۵ میلیون تومان آماده شده که با شروع سال جدید مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان با بیان اینکه در طرح نوروزی سال گذشته 50 درصد تصادفات دراستان کاهش داشته و رتبه برتر کاهش تصادفات را درکشور داشته ایم گفت: پلیس تمام توان و تجهیزات خود را با تعامل و همکاری مردم بکار گرفته تا شاهد کاهش تصادفات در استان باشیم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان نیز از استقرار ۲۶ پایگاه ثابت، سیار و موقت امداد و نجات در سطح جاده‌های استان طی تعطیلات نوروزی امسال خبر داد وگفت: در این ایام ۲۱ پست دو نفره شبانه‌روزی و سه پست چهار نفره شبانه‌روزی در سراسر استان مستقر می‌شوند.

به گفته خامسان در طرح نوروزی ایمنی مسافران نوروزی سه ایستگاه سیار در شهرستان‌های طبس، قاین و فردوس و سه پایگاه موقت در ناینبدان، بهلگرد و چاه داشتی آماده ارائه خدمت به مسافران نوروزی خواهند بود.

وی استقرار امداد هوایی در استان را یکی دیگر از طرح‌های امسال عنوان کرد و افزود: در طول اجرای طرح نوروزی یک تیم امدادی خواهران به‌صورت ۱۲ ساعته در خدمت مردم خواهند بود.

آمادگی ۹۵۰ ناوگان حمل‌ونقل عمومی برای جابجایی مسافران نوروزی

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان با بیان اینکه برای سفرهای نوروزی ارتقای ایمنی از اهمیت زیادی برخوردار است، افزود: در مقوله ایمنی هماهنگی زیادی با پلیس راه خراسان جنوبی برقرار کردیم.

به گفته نصری در بخش کیفیت خدمت امسال تلاش کردیم خدمات را افرایش داده و نظارت‌ها را هم بیشتر کنیم و با قراردادی که با صدا و سیمای خراسان جنوبی منعقد کردیم برنامه رادیویی راهبران در ایام نوروز پخش می‌شود.

نصری با بیان اینکه در بخش حمل و نقل 950 دستگاه ناوگان آماده به کار داریم، افزود: یکی از دغدغه‌های ما کیفیت مجتمع‌های خدماتی بود که در استان‌های شرق کشور، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان است که در این راستا 300 میلیون تومان در ماه گذشته و 500 میلیون تومان وام با سود 12 درصد مطرح که ما 8 مجتمع را معرفی کردیم.

در ادامه این جلسه قائم مقام صداوسیمای خراسان جنوبی گفت: برنامه‌های شبکه استانی خاوران از امروز ۲۰ اسفندماه با محوریت معرفی جاذبه‌های گردشگری استان در حال پیش تولید است و در واقع حال و هوای نوروز به خود گرفته است.

صالحی شکیب با بیان اینکه مستندهای خوبی در سیمای استان تهیه شده است که در این ایام پخش خواهد شد، عنوان کرد: در این مستند‌ها ظرفیت‌های گردشگری، تاریخی و فرهنگی استان معرفی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حوزه خبر هم گزارش‌های خوبی تهیه شده که علاوه بر شبکه‌های ملی به زبان فارسی و انگلیسی از شبکه‌های بین‌المللی نیز پخش خواهد شد عنوان کرد: در حوزه رادیو برای سال آینده اين مرکز، آمادگی لازم را برای راه اندازی رادیو سفر یا مسافر اعلام کرده است که در صورت تامین اعتبار از سوی نهادهای استان می‌توان آن را اجرایی کرد.

وی با بیان اینکه تبلیغات در خصوص سفرهای نوروزی و معرفی استان و ظرفیت‌ها باید به صورت متمرکز و توسط کمیته اطلاع رسانی ستاد انجام شود، تصريح کرد: در حال حاضر هر دستگاهی به صورت جداگانه این کار را انجام می‌دهد.

قائم مقام صداوسیمای استان با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شبکه‌های مجازی و مخابرات برای اطلاع رسانی در خصوص مناطق گردشگری و تاریخی استان، گفت: فناوری های نوین ظرفیتی است که هیچ یک از دستگاههای اجرایی از آن برای اطلاع رسانی استفاده نمی‌کند.

اکبری راد، مسئول کمیته رسیدگی به شکایات ستاد سفرهای نوروزی استان هم در این جلسه با بیان اینکه تاکنون این کمیته در ۱۱ شهرستان فعال شده است، گفت: کمیته‌ای با حضور نماینده‌های بهداشت و درمان و سازمان صنعت و معدن تشکیل شده که کار نظارت را بر عهده خواهند داشت.به گفته وی سال قبل نیز با وجود کمبود امکانات در بین ۳۱ استان کشور توانستیم رتبه ۶ را کسب کنیم و امید است امسال اول شویم.

آمادگی يک هزار و ۱۸۷ کلاس استان برای اسکان مسافران نوروزی

مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز با بیان اینکه ۱۶۴ آموزشگاه، يک هزار و ۱۸۷ کلاس و ۳۳۷ نفر عوامل اجرایی در استان برای اسکان مسافران نوروزی آمادگي دارند گفت : رزرو اینترنتی محل‌های اسکان آموزش و پرورش از ۹ اسفند آغاز شده و تا ۲۵ اسفند ادامه دارد.

لامعی با بیان اینکه تاکنون ۱۴۰ خانوار اینترنتی ثبت نام کردند، افزود: محل‌های اسکان آموزش و پرورش از ۲۸ اسفند تا ۱۳ فروردین آماده اسکان مسافران نوروزی خواهند بود.

به گفته وی امسال علاوه بر اسکان مسافران پیش بینی بیمه مسافران نوروزی در محل‌های اسکان نیز شده است.

داوود شهرکی، مسئول کمیته نظارت و تنظیم بازار ستاد سفرهای نوروزی نيز با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲۶۰ مورد بازرسی از واحدهای مختلف صنفی انجام شده است، افزود: ۱۸۲ مرکز عرضه میوه تنظیم بازار در استان پیش بینی شده است که نظارت‌های لازم بر عملکرد این‌ها هم خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه تاکنون ۸۰ میلیون تومان از حقوق مردم که از واحدهای متخلف پس گرفته شده به آن‌ها برگشت داده شده است، گفت: در حال حاضر انواع میوه و کالا در بازار موجود است و جای نگرانی نیست و ایام عید را به خوبی طی خواهیم کرد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان نیز از آمادگی کامل این اداره کل برای خدمت رسانی به مسافرین نوروزی خبر داد وگفت: 25 اکیپ با 54 دستگاه خودرو و21 راهدارخانه به طور شبانه روزی آماده هرگونه خدمت رسانی به مسافرین هستند .

جعفری با بیان اینکه تلاش داریم 7 کیلومتر از محور بیرجند- قاین در ایام نوروز 95 دوبانده شود اظهار کرد: تمامی محورهایی که فاقد خط کشی بوده خط کشی شده و هرکجا نیاز به لکه گیری‌ داشته ترمیم و لکه گیری شده است.وی عنوان کرد تمام تلاش خود را بکار گرفته ایم که60 کیلومتر بزرگراه را تا نیمه نخست سال 95 به مردم تحویل دهیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار