نماز جمعه: مردم خراسان جنوبی به‌مانند همیشه در انتخابات رکوردشکنی کردند و میانگین حضوری بالاتر از نرم کشوری داشتند
هر عالمی همانند آیت‌الله واعظ‌ طبسی در جامعه‌ از بین رفت، کس دیگری نمی‌تواند جای او را پر کند/ نظام اسلامی در قبال فقرا مسئول است/ در مساجد در کنار عبادت به سایر نیازهای جوانان توجه شود
کد خبر: ۱۹۲۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۲ 05 March 2016

امام جمعه موقت بیرجند گفت: نمایندگان منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی، باید به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های درونی نظام و استان توجه داشته و با همدلی برای ارتقاء شاخص‌های توسعه استان تلاش کنند.

به گزارش تابناک، حجت الاسلام محمد علی تابعی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به حضور بالای ۷۲ درصدی مردم خراسان جنوبی در انتخابات، گفت: مقام معظم رهبری بعد از انتخابات پیامی دادند که 12 نکته داشت یکی آن که انتخابات آزمون بزرگی بود که ملت آگاه و مصمم ایران در آن پیروز شد.

وی در ادامه با بیان اینکه مردم این استان به‌مانند همیشه رکوردشکنی کردند و میانگین حضور بالاتر از نرم کشوری داشتند، ادامه داد: امروز دنیا از مشارکت مردم 37 سال بعد از پیروزی انقلاب در سرنوشت خودشان در تعجب است.

به گفته امام جمعه موقت بیرجند، اولین برنده انتخابات مردم و در رأس آن مقام معظم رهبری بود.

تابعی، همه کاندیداهای استان را جزو نخبگان دانست و تاکید کرد: افرادی که رای نیاورده‌اند نباید گوشه نشین شوند بلکه باید از فکر و اندیشه آنان در راستای توسعه و پیشرفت استان استفاده شود.

امام جمعه موقت بیرجند در ادامه رحلت عالم ربانی و فقیه مجاهد و نستوه، آیت‌الله واعظ‌ طبسی نماینده ولی ‌فقیه در استان‌ های خراسان و تولیت آستان قدس رضوی را تسلیت گفت و افزود: هر عالمی که در جامعه‌ای از بین رفت کس دیگری نمی‌تواند جای او را پر کند.

تابعی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به مناسبت‌های هفته، تصریح کرد: کمیته امداد دومین نهاد انقلابی است که در 14 اسفند 57 در حمایت از محرومان و خودکفا کردن آنان‌ تأسیس شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نظام اسلامی در قبال فقرا مسئول است، در خصوص اقدامات کمیته امداد نیز تصریح کرد: طرح ایتام و اکرام، جمع آوری صدقات برای کمک به زنان سرپرست خانواده، تامین مسكن برای خانواده های بی بضاعت، تهیه جهیزیه برای نوعروسان خانواده های تحت پوشش، كمك به بیماران هموفیلی، كلیوی و تالاسمی، ارائه خدمات فرهنگی و آموزشی به دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش، كاریابی و معرفی آنان به مشاغل مناسب، اطعام و افطاری، از جمله فعالیت های كمیته امداد امام خمینی (ره) به منظور امداد رسانی و كمك به قشر محروم جامعه است.

امام جمعه موقت بیرجند به ۱۴ تا ۲۱ اسفندماه به نام هفته نیكوكاری اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری این هفته در راستای جذب كمك‌ها و هدایای مردم به خانواده های محروم و نیازمند است كه جمع آوری و توزیع آن توسط كمیته امداد امام خمینی(ره) انجام می‌شود.

تابعی به 15 اسفند به عنوان روز درختکاری اشاره کرد و افزود: روز درختکاری سنت حسنه‌ای است که باید با انجام این مهم در خراسان جنوبی که استانی کویری است، از افزایش ذرات خاک و ریز گردها جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به 18 اسفندماه سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد، تاکید کرد: در مساجد در کنار عبادت به سایر نیازهای جوانان توجه شود چرا که مساجد کارکرد چندمنظوره دارند.

امام جمعه موقت بیرجند به 20 اسفند،روز ملی راهیان نور اشاره کرد و نقش نوجوانان، دانش‌آموزان و دانشجویان در راهیان نور را مهم دانست و افزود: 80 درصد افراد اعزامی به مناطق راهیان نور جوانان هستند.

تابعی با تاکید بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، خاطرنشان کرد: باید در درون جوانان، انقلاب معنوی ایجاد کنیم تا ادامه دهنده راه شهدا باشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار