خبرهای کوتاه و خواندنی از خبرنگاران تابناک ....
سایر خبرها: زنگ نیکوکاری: یکصد هزار پاکت درخواست عیدی بین دانش آموزان استان توزیع شد/ در هفته درختکاری ۵۳۰ هزار اصله نهال کاج و سرو و زبان گنجشک و اقاقیا و بادام بین مردم بیرجند توزیع می‌شود / رانندگان از تردد در محورهاي کوهستاني خودداري کنند/ درمعده یک سوداگر مرگ درخراسان جنوبی هروئین فشرده کشف شد
کد خبر: ۱۹۱۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۰ 04 March 2016

شهردار بیرجند گفت: حدود 30 المان برای شهر در نظر گرفته شده که 20 المان سفارش داده شده و بیش از 70 درصد توسط بومی‌های استان انجام می‌شود . این المان‌ها قبل از 28 اسفند ماه در سطح شهر نصب می‌شود.

به گزارش تابناک، عباسعلی مدیح، صبح امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به موثر بودن، سیاست‌های تشویقی در شهر فرهنگی بیرجند، تصریح کرد: قبوض و عوارض نوسازی همه قانون بوده و ما تلاش کرده ایم با سیاست تشویقی در این حوزه کار کنیم.

وی با بیان اینکه بیرجند به لحاظ خدمات شهری و تمیزی سرآمد است، ادامه داد: این اتفاق با همکاری تمام شهروندان بوده است.

شهردار بیرجند، مهلت پرداخت عوارض را تا 29 اسفند ماه اعلام کرد و ادامه داد: در سال آینده جشنواره شهروندان خوش حساب برگزار می‌شود و قرعه‌کشی این جشنواره در اواخر فروردین انجام شده و در این جشنواره دو دستگاه خودرو پراید، سکه طلا و جوایز ارزنده دیگری پیش بینی شده که حسب قرعه در اواخر فروردین ماه سال آینده بین خوش حساب ها توزیع می شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه عمده درآمد شهرداری از محل ساخت و سازها است، بودجه شهرداری طی سال جاری را 70 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: آنچه پیش‌بینی شده برای مسوولیت‌های شهرداری بوده و تلاش شده بار مضاعفی متوجه شهروندان نشود.

شهردار بیرجند با بیان اینکه بالغ بر 93 درصد از بودجه شهرداری به وسیله مردم تامین می‌شود، یادآور شد: از اواخر آذر ماه کمیته زیباسازی برگزار شد تا بتوانیم المان‌های خوبی در شهر نصب کرده و متفاوت‌تر از سال‌های دیگر باشیم.

مدیح، از طرح 300 مورد المان در بیرجند خبر داد و افزود: پس از بررسی حدود 30 المان برای شهر در نظر گرفته شده که 20 المان سفارش داده شده و بیش از 70 درصد توسط بومی‌های استان انجام می‌شود و قبل از 28 اسفند ماه المان‌ها در سطح شهر نصب می‌شود.

وی از تحت پوشش قرار دادن بیمه آتش‌سوزی تمام منازل مسکونی شهر بیرجند تا سقف 15 میلیون تومان خبر داد و تصریح کرد: بر اساس تفاهم‌نامه میان شهرداری بیرجند و شرکت بیمه معلم منازل مسکونی از 12 اسفندماه جاری به مدت یک سال بیمه رایگان شدند.

شهردار بیرجند از بیمه شدن ۵۰ هزار واحد مسکونی شهر بیرجند با سرمایه 750 میلیارد تومان خبر داد و ادامه داد: از این سقف بیمه انجام شده میزان 10 میلیون تومان بیمه ساختمان و 5 میلیون تومان بیمه اثاثیه منازل است

زنگ نیکوکاری: یکصد هزار پاکت درخواست عیدی بین دانش آموزان استان توزیع شد

زنگ احسان و نیکوکاری امروز (۱۲ اسفند) به صورت نمادین در مدرسه ابتدایی پسرانه شاهد بیرجند با حضور جمعی از مسئولان نواخته شد.

به گزارش تابناک، عباس لامعی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی صبح امروز در مراسم نمادین برگزاری جشن احسان و نیکوکاری که در دبستان پسرانه شاهد بیرجند برگزار شد، با اشاره به اینکه قریب 246 پایگاه در مدارس استان، وظیفه جمع آوری هدایای دانش آموزان را برعهده دارند، گفت: 717 دانش آموز و فرهنگی خراسان جنوبی پایگاه های احسان و نیکوکاری را در مدارس مدیریت می کنند.

به گفته وی، ترویج و اشاعه فرهنگ احسان و نیکوکاری در بین نسل آینده ساز انقلاب، کاهش دغدغه های نیازمندان در آستانه سال نو و توسعه مشارکت دانش آموزان در امور خیر و عام المنفعه از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشن است و تمام کمک‌های جمع آوری شده در مدارس بین دانش آموزان نیازمند همان آموزشگاه ها توزیع می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از توزیع یکصد هزار پاکت درخواست عیدی بین دانش آموزان استان خبر داد و جشن نیکوکاری را نماد همدلی، اتحاد، همیاری و نیکوکاری مردم سخاوتمند خراسان جنوبی به ویژه دانش آموزان نوع دوست دانست و از برگزاری جشن احسان و نیکوکاری همزمان در 12 شهرستان و منطقه استان خبر داد.

سید رضا حسینی، معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: مردم نیکوکار خراسان جنوبی در سال گذشته بیش از یک میلیارد و 660 میلیون تومان به دانش آموزان و خانواده های نیازمند در آستانه سال نو کمک کردند.

وی ادامه داد: علاوه بر فعالیت 646 پایگاه دانش آموزی، پنج شنبه و جمعه 256 پایگاه مردمی در میادین، معابر و مصلاهای نماز جمعه فعال بوده و به جمع آوری هدایای مردم اقدام می کنند.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد خراسان جنوبی با اشاره به فراهم شدن سیستم جمع آوری کمک‌های مردمی از طریق خطوط همراه اول و ایرانسل، اضافه کرد: مردم نیکوکار می توانند با شماره گیری (# 8877*) در این جشن نیکوکاری شرکت نمایند.

حسینی با بیان اینکه آموزش و پرورش، صدا و سیما، سازمان دانش آموزی، بسیج دانش آموزی و بسیج سازندگی در برگزاری این جشن کمیته امداد استان را یاری می کنند، یادآور شد: شماره حساب 01021022891005 نزد بانک صادرات، شعبه مرکزی بیرجند نیز برای واریز کمک های نقدی هم استانی ها فعال شده است.

در هفته درختکاری ۵۳۰ هزار اصله نهال کاج و سرو و زبان گنجشک و اقاقیا و بادام بین مردم بیرجند توزیع می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی، از اختصاص۵۸۳ میلیون تومان اعتبار برای افتتاح هشت پروژه در هفته منابع طبیعی خبر داد.

به گزارش تابناک، حبیب الله شریفی، صبح امروز در نشست خبری، شعار امسال هفته منابع طبیعی را " مدیریت جامع منابع طبیعی با مشارکت مردم" اعلام کرد و از توزیع نهال رایگان در پایگاه‌های نماز جمعه طی دو هفته در سطح استان خبر داد و گفت: طی هفته درختکاری ۵۳۰ هزار اصله نهال از گونه‌های کاج و سرو و زبان گنجشک و اقاقیا و بادام توزیع می‌شود.

وی از افتتاح هشت پروژه با اعتبار۵۸۳ میلیون تومان طی هفته منابع طبیعی خبر داد و افتتاح بندهای خاکی و سازه‌های گاویونی و بوته کاری، برگزاری برنامه‌های ورزشی و اهدا خون، تقدیر از نمونه‌های منابع طبیعی در شهرستان‌ها، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای منابع طبیعی در زمینه توانمند سازی جوامع محلی، گردهمایی دهیاران و گردهمایی همراهان طبیعت در فردوس و نواختن زنگ سبز در مدارس را از برنامه‌های هفته منابع طبیعی برشمرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی در بخشی دیگر از سخنان خود در خصوص عملکرد امسال منابع طبیعی تصریح کرد: در زمینه خلع زمین‌های تصرفی بالغ بر 387 فقره پرونده با 416 هکتار مساحت بوده که نسبت به سال گذشته از نظر تعداد پرونده 36 درصد رشد و از نظر مساحت 9 درصد کاهش داشته است.

به گفته شریفی، 184 مورد رفع تصرف با 368 هکتار و تخریب و تصرف 300 مورد با 248 هکتار بخشی دیگر از اقدامات منابع طبیعی طی سال جای بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه طی امسال 755 هکتار نهال کاری انجام شده است، اظهار کرد: در مبحث روان آب‌های سطحی هزارو200 هکتار انجام شده که 14 تن جمع آوری بذر و تولید نهال 200 هزار اصله انجام شده است.

شریفی در ادامه از تشکیل 16هزار و 43 پرونده طی امسال در استان خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد 677 مورد مختومه و 966 فقره پرونده موجود است که 539 حکم آن به نفع سازمان و 310 مورد علیه سازمان بوده است.

وی در ادامه به تعداد پرونده‌های تشکیل شده در سال گذشته اشاره کرد و تعداد این پرونده‌ها را 2 هزار و 538 مورد اعلام و افزود: امسال این رقم کاهش داشته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی اظهارکرد: مباحث واگذاری زمین و کمیسیون ماده واحد که امسال از 251 پرونده که باید رسیدگی می‌شد، 418 پرونده رسیدگی شده است.

شریفی با اشاره به محصولات فرعی آنغوزه که جزء کالاهای قاچاق محسوب می‌شود، تصریح کرد: 2 هزار و 300 کیلو حمل غیر مجاز محصولات فرعی داشته و همچنین با توجه به بحث ماده 50 چرای غیر مجاز 423 مورد با 650 هزار راس دام بوده است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع اعتبارات منابع طبیعی از محل ملی و استانی 16 میلیارد تومان بوده است، گفت: 34.5درصد تخصیص یافته که 6 میلیارد و 500 میلیون تومان ملی بوده است.

وی با اشاره به گیاهان دارویی فرعی و مرتعی که آنغوزه جزء مهمترین آن است، تصریح کرد: در طبس و بشرویه و قاین این گیاهان یافت می شود که 70 تن از این گیاه برداشت شده و همچنین گیاه وشاء که در بیرجند بوده 96 هزار هکتار زیر کشت این محصول است که70 تن برداشت شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی ادامه داد: از مجموع 70 تن برداشت شده گیاهان دارویی وشاء 45 تن در طبس و 15 تن در بشرویه و یک تن در قاین و وشاء 9 تن در بیرجند بوده است.

وی از اختصاص بالغ بر یک میلیاردو 500 میلیون تومان اعتبار در بحث جنگل خبر داد، و ادامه داد: این سازمان در سطح 1851 هزار هکتار احداث حلالی آبگیر و 190 هکتار بوته کنی و ممیزی مرتع 54 هزار هکتار را انجام داده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی افزود: برای اجرای طرح مدیریت جنگل‌داری در سطح 100 هکتار کاشت انجام شده، که مجموع اعتبارات 5 میلیارد تومان بوده و 51 درصد از اعتبارات ملی و استانی تخصیص داده شده است.

طبق اظهارات شریفی، مجموع اقدامات و تخصیص اعتبار در حوزه آبخیزداری بسیار پایین است، به طوری که در سال گذشته در بحث آبخیزداری 7 هزار و 355 متر مکعب گاویونی و 82 هزار و 500 متر مکعب خاکریزی داشته که سنگ و ملات 2 هزار و 165 متر مکعب و در بحث گاویونی 64 مورد و بندهای خاکی 8 مورد بوده است.

رانندگان از تردد در محورهاي کوهستاني خودداري کنند

رئيس پليس راه فرماندهي انتظامي خراسان‌جنوبی، از بارش باران و لغزنده بودن محورهاي مواصلاتي خبر داد و گفت: رانندگان از تردد در محورهاي کوهستاني خودداري کنند.

به گزارش تابناک، سرهنگ حسين رضاييگفت: با توجه به بارش نزولات آسماني از روز گذشته و تداوم بارش ها تا اواخر هفته؛ هم اکنون شاهد بارش باران و لغزنده بودن محورهاي مواصلاتي در سطح استان هستيم.

وي در ادامه با اشاره به باز بودن تمامي محورهاي مواصلاتي، از وجود ترافيک نسبتا روان خبر داد و گفت: با توجه به بارش باران و جاري شدن روان آب و سیلاب در محورهای كوهستاني استان، شاهد مه گرفتگي و كاهش ديد رانندگان نیز هستيم كه احتیاط و رعايت قوانين و مقررات رانندگي را می طلبد.

رئيس پليس راه فرماندهي انتظامي استان با تأکيد بر ضرورت رعايت مقررات راهنمايي ورانندگي از سوي رانندگان، خاطرنشان کرد: عوامل پليس راه به صورت کاملا آماده در سطح جاده‌هاي استان مستقر هستند و رانندگاني که قصد عبور از محورهاي مختلف استان را دارند ضمن تجهيز خودروهاي خود به وسايل ايمني، قبل از حرکت، اطلاعات لازم در مورد وضعيت جاده ها را از طرق شمار تماس‌هاي 141 کسب کنند.

درمعده یک سوداگر مرگ درخراسان جنوبی هروئین فشرده کشف شد

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خراسان جنوبی از کشف100 گرم هروئین فشرده در معده یک قاچاقچی خبر داد.

به گزارش تابناک، سرهنگ حسن کاهنی گفت: مأموران ایست و بازرسی علی‌آباد بیرجند هنگام کنترل خودروهای عبوري به یک دستگاه خودروی پراید مشکوک و خودرو را به لاین بازرسی هدایت کردند.

وي ادامه داد: مأموران در بازرسی از خودرو مورد مشکوکی را مشاهده نکردند اما با توجه به حالات روانی و استرس سرنشین خودرو احتمال حمل مواد به صورت بلعی از وی متصور بود که بلافاصله به آزمایشگاه جهت بررسی و کنترل اعزام شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان تصریح کرد: در بررسی‌های صورت گرفته؛100 گرم هروئین فشرده به صورت جاساز بلع و انباري از معده سوداگر مرگ کشف و ضبط شد.

کاهنی خاطرنشان کرد: در این رابطه سوداگر مرگ دستگیر و با تشکیل پرونده راهی دادسرا و از آنجا با دستور مقام قضايي روانه زندان شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار