هواشناسی خراسان جنوبی: بارندگی‌ها در خراسان جنوبی تاآخر هفته ادامه دارد
مدیرکل هواشناسی: در ۲۴ ساعت آینده بارش‌ها به صورت رگباری و همراه با رعد و برق در بیشتر نقاط استان ادامه دارد و احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر نیز در بیشتر نقاط وجود دارد/ دمای هوا در مرکز استان حدود ۹ درجه کاهش یافته است
کد خبر: ۱۹۰۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۶ 02 March 2016

در حالی که هوای بهاری در خراسان جنوبی در هفته های اخیر درختان را شکوفه دار کرده بود، با تغییر ناگهانی وضعیت هوا، بارندگی های سیل آسا در چهار شهرستان سربیشه، درمیان، نهبندان و زیرکوه در جنوب شرق استان خراسان جنوبی، خساراتی به بار آورد و باعث تخریب راه های روستایی و عشایری و تاسیسات عمومی و باغات و مزارع استان شد که هنوز از میزان خسارات سیل برآورد کاملی به دست نیامده است اما گفته می شود که حداقل خسارات وارده تا این مرحله بالغ بر پنج میلیارد ریال بوده است.

سید ابوالحسن میرجلیلی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی می گوید: بارندگی های دیروز و دیشب باعث خسارت های سنگین و تخریب مزارع و راههای روستایی در ابراهیم آباد و اسفزار شهرستان سربیشه، نوغاب در شهرستان درمیان و عربخانه در نهبندان شده است اما به راه های اصلی و شریانی استان هیچگونه آسیب جدی وارد نشده است.

هواشناسی خراسان جنوبی: بارندگی‌ها در خراسان جنوبی تاآخر هفته ادامه دارد

علیرضا خندان رو مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی می گوید: بارندگی‌ها تا آخر هفته در استان دارد و پیش‌بینی می شود که در ۲۴ ساعت آینده بارش‌ها به صورت رگباری و همراه با رعد و برق در بیشتر نقاط استان ادامه یابد و احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر نیز در بیشتر نقاط وجود دارد..

وی در باره میزان بارندگی های استان، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته میزان بارندگی در بیرجند ۸.۷ میلی‌متر، نهبندان ۲.۳ میلی‌متر، فردوس ۰.۸ میلی‌متر، قاین ۲.۸ میلی‌متر، سرایان ۲.۲ میلی‌متر، آرین شهر ۴.۶ میلی‌متر، سربیشه ۵.۶ میلی‌متر، حاجی آباد ۲۳.۶ میلی‌متر و خوسف ۱.۵ میلی‌متر بوده است. بخش زهان با ۲۷.۷ میلی متر و اسدیه با ۲۷.۲ میلی متر بارندگی نیز به ترتیب بیشترین میزان بارندگی را در این مدت داشته‌اند.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی دمای فعلی بیرجند را ۱۱ درجه سانتی گراد اعلام کرد و گفت: از دیروز تا امروز دمای هوا در مرکز استان حدود ۹ درجه کاهش یافته و امشب نیز دو تا سه درجه در مرکز استان کاهش خواهد یافت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار