قاسم زاده نداف کارشناس سیاسی
کد خبر: ۱۸۳۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶ 18 February 2016

بزرگان اهل سنت،در مواقع سرنوشت ساز همدوش با علمای شیعه به تکلیف دینی و ملی خود عمل کرده اند.

در باب اهمیت انتخابات هفتم اسفند ماه و اهمیت حضور حداکثری مردم در پای صندوق‏های اخذ رأی ، سخنی را از جناب مولوی عبدالحمید امام جمعه محترم مسجد مکی اهل سنت زاهدان در خبرها دیدم که بهانه نگارش یادداشت حاضر گردید . ایشان در بخشی از خطبه های نماز جمعه بیست و سوم بهمن ماه جاری در زاهدان ، اظهار فرموده بودند که : " انتخابات نباید رنگ و بوی قومی و مذهبی به خود بگیرد و افراد بایستی در رأی دادن، شایستگی ها و صلاحیت را مد نظر قرار دهند ... به اعتقاد و باور من شایسته ترین فرد برای مجلس کسی است که علاوه بر توجه ویژه به منافع مردم، دارای شجاعت، توانمندی و تعامل قوی باشد."

به کرات شنیده ایم و دیده ایم که بزرگان اهل سنت کشور و استان ما (خراسان جنوبی) که بحمدالله از بینش و بصیرت بالایی برخوردارند، در مواقع حساس و سرنوشت ساز همچون موسم انتخابات و گرامیداشت یوم الله های مختلف، مومنین را به مشارکت فعال دعوت نموده و همدوش با علمای شیعه به تکلیف دینی و ملی خود عمل کرده اند و این نشان می دهد که کوشش دشمن برای بی اعتماد کردن اهل سنت نسبت به نظام جمهوری اسلامی در سالهای پس از پیروزی انقلاب، هیچگاه به موفقیت نیانجامیده است. هرچند همیشه بوده اند کسانی که با نادیده گرفتن حقوق مردم یا تحریک احساسات قومی و مذهبی، آگاهانه یا نااگاهانه در زمین دشمن بازی کرده اند، لیکن اهل سنت ایران با رفتار خود نشان داده اند از نقشه های تفرقه انگیز بداندیشان اگاهند و میدانند که راه رسیدن به قله های ترقی، عدالت و امنیت، پای فشردن بر همگرایی با نظام و فرصت ندادن به بدخواهان داخلی و خارجی است .

در طول سالیان متمادی، هم زیستی با برادران اهل سنت در استان خراسان جنوبی، ما را به این باور رسانده است که : اهل سنت بویژه در مناطق مرزی، نه تنها تهدید نیستند بلکه فرصتی ارزشمند در جهت تأمین امنیت و تحصیل منافع اقتصادی شهروندان شیعه و سنی منطقه می باشند. و از همین رو ست که نگاه راهبردی به مسائل اهل سنت و مطالبات قانونی آنان در استان را یک ضرورت و توجه به توانمندیها و ظرفیت های مرزنشینان عزیز را از اولویت های قابل پیگیری باید برشمرد. از جمله مطالبات اهل سنت در خراسان جنوبی، بکار گماردن مدیرانی آشنا با فرهنگ و تاریخ منطقه است به نحوی که بتوانند مشارکت مردم را جلب و از حقوق انها دفاع و در جهت کاهش محرومیت ها و تبعیض ها بکوشند.

بی شک پیگیری و تحقق انتظارات معقول و حقوق قانونی شهروندان سنی مذهبمان از سوی نماینده منتخب، موجبات جلب اعتماد عمومی، کاهش واگرایی و افزایش همبستگی مردمی در سطح استان را فر اهم خواهد آورد. مردم خراسان جنوبی اعم از شیعه و سنی و شهری و روستایی در روز هفتم اسفند ماه با حضور یکپارچه و دشمن مأیوس کن خود عزم و اراده سیاسی شان را بار دیگر در حمایت از نظام مردم سالار دینی به نمایش گذاشته و با انتخاب افراد اصلح برای حضور در نهاد قانون گذاری کشور، فردایی بهتر را به انتظار می نشینند .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار