قاسم زاده نداف کارشناس سیاسی
توجه: سهم مردم بیرجند در مجلس فقط یک کرسی است
کد خبر: ۱۸۰۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰ 14 February 2016

مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو ، قطع نظر از اینکه چه کسانی انتخاب شوند ، فی نفسه زیبا و ستودنی است لیکن زیبا ترین حضور هنگامی تحقق می یابد که نامزدهای اصلح ، یعنی بهترین و برترین افراد به نمایندگی مجلس انتخاب شوند .

رفتار انتخاباتی مردم در سنوات گذشته انقلاب ، نشان می دهد که مرکز ثقل آراء در کشور همواره متوجه افراد یا جریان هایی بوده است که در عین پایبندی و وفاداری به ارزش های انقلاب ، توانسته اند چالش های اجتماعی و سیاسی جامعه را رصد کرده و به مطالبات عمومی مردم پاسخ دهند . اگر این برداشت را در مقیاس کوچکتر در استان یا شهر خود بپذیریم ، باید ببینیم از کاندیدهای موجود کدامیک دارای این ویژگی و ظرفیت بوده و صلاحیت تکیه زدن به کرسی نمایندگی مردم در مجلس را دارد . بدون تردید شهروندان عزیز به فراخور شناختی که برایشان حاصل شده است ، کاندیدایی را در نظر دارند ولی باید در نظر داشته باشیم که سهم مردم بیرجند در مجلس تنها یک کرسی است و باید به گونه ای عمل شود که شایسته ترین فرد بر این کرسی تکیه بزند تا از رهگذر تلاشهای او تمامی شهروندان اعم از شیعه و سنی ،روستایی و شهری و حتی کسانی که رای نداده اند ، منتفع شوند .

مشاهده ادامه واگرایی و سماجت کاندیداهای معتقد به تداوم گفتمان مبتنی بر ارزش ها و اصول انقلاب اسلامی، بر رقابت با یکدیگر آن هم در واپسین روزهای باقیمانده تا انتخابات خطای راهبردی است که می تواند منجر به شکست محتوم آنان در مصاف انتخاباتی با رقیب و از دست رفتن فرصت خدمت گذاری به مردم شود .

نگارنده در یادداشت های پیشین خود که در جراید استان به چاپ رسید، با بهره گیری از اندیشه های امام و رهبری و از سر تکلیف و امید به تداوم گفتمان ارزشی و انقلابی، در ایامی که "پروژه نفوذ" از سوی دشمنان خارجی و وابستگان فکری شان در داخل کلید خورده است، از نامزدهای محترم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه بیرجند ، خوسف و درمیان که خود را متعهد به آرمانهای امام و رهبری و خدمت به مردم می دانند، تقاضا کردم تا با رویکردی منطقی و با در نظر گرفتن مصالح نظام، استان و مردم در نشستی مشترک و دوستانه از میان خود یک نفر را که در مجموع از ظرفیت بیشتری برای عهده داری مسئولیت نمایندگی مردم در مجلس و تعقیب اهداف عالیه نظام در سطح منطقه و بین الملل و همچنین پیگیری مطالبات به حق مردم برخوردار است، برگزینند . در همین راستا پیشنهاد می شود هر یک از نامزدها، با معرفی سه نفر از معتمدین اهل انصاف و صاحب فکر خود، زمینه تشکیل کمیته ای را به منظور تصمیم گیری و رسیدن به وحدت نظر بر سر کاندیدای اصلح، فراهم آورند.

بدیهی است منطق وحدت و ائتلاف، مبتنی بر فراموشی همه اختلافات و یکسان سازی تمامی افکار و نظرات نیست بلکه سخن از توجه به مسائل اساسی و وجوه مشترک و به حاشیه راندن اختلاف اراء و سلایق و مباحث درجه دومی است که برای دستیابی به اهداف بزرگ تر فعلا باید از بزرگنمایی آنها چشم پوشی کرد. اهدافی که تحقق آنها چه در حوزه ملی و چه در حوزه استانی بیش از هر چیز نیاز به وحدت و تعامل نخبگان همسو با یکدیگر داشته و نیل به آنها رضایت خدا و خلق را در پی دارد.

پر واضح است که از الزامات این ائتلاف، پایبندی همه نامزدهای محترم و حامیانشان به نتایج و فرایند های مصوب از سوی کمیته مذکور و حمایت از کاندید نهایی و رعایت قاعده بازی تا پیروزی قطعی در انتخابات است .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
بسیار عالی بود .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار