قاسم زاده نداف کارشناس سیاسی
مردم نگران رفتارهای دشمن شادکن برخی خواص جامعه هستند
کد خبر: ۱۷۸۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱ 09 February 2016

دهه مبارکه فجر ، تجلی و یادآور وحدت و یکدلی مردم در مبارزه با استبداد و استکبار به رهبری امام راحل (ره) است . اسلام ، رهبری و وحدت مردم سه عنصر اصلی و از علل موجده انقلاب اسلامی ایران بود ، کما اینکه بقا و ادامه حیات آن در گرو حفظ این سه رکن رکین است .

مردم عزیز ما در این ایام به وضوح تلاش های همه جانبه دشمنان داخلی و خارجی را برای ضربه زدن به این سه رکن، حس می کنند و ضمن گرامیداشت این ایام، به نوعی نگران رفتارهای دور از انتظار و دشمن شادکن برخی خواص جامعه هستند . خواصی که ناخواسته آب به آسیاب دشمن ریخته و شاخه ای را می برند که خود بر آن نشسته اند ! رقابت های انتخاباتی برای مردم قابل درک است، اما اظهارات تفرقه افکنانه و اقدامات آسیب زننده به ارکان انقلاب را بر نمی تابند و در یوم ا... 22 بهمن ماه با حضوری یکپارچه، پیام وفاداری خود نسبت به اسلام عزیز، رهبری و آرمان های انقلاب را به گوش مخاطبینشان خواهند رساند .

به نظر می رسد در فضای سیاسی و رقابتی ناشی از انتخابات پیش رو، اصحاب فتنه بیکار ننشسته و به زعم خود با مهندسی انتخابات و طراحی سناریوهای مختلف، اهداف شوم خود را تعقیب می کنند. از جمله ی اهداف شوم این طیف، ایجاد تفرقه و تشتت در میان جبهه وفاداران به آرمانهای انقلاب و رهبری است، سناریوی تفرقه افکنانه ای که با پوشش "تکلیف گرایی" کلید خورده است .

رهبر معظم انقلاب اسلامی ، در عباراتی صریح و قابل تأمل، مخالفت با وحدت، به بهانه تکلیف شرعی را نفی کرده و میفرمایند : "حفظ وحدت را اصل قرار بدهیم و اگر تکلیف شرعی ای هم احساس کردیم، ولی دیدم عمل به این تکلیف ممکن است مقداری تشنج بوجود آورد و وحدت را از بین ببرد، قطعا انجام آنچه که تصور می کردیم تکلیف شرعی است، حرام است و حفظ وحدت واجب خواهد بود ." (12/04/68)

پر واضح است که لازمه رسیدن به وحدت بیش از هر چیز داشتن چشمی خطا پوش و کنار گذاشتن نگاه های تنگ نظرانه است که جز به نقاط ضعف دیگران نمی نگرد و دایره اصول گرایی را آنقدر تنگ می بیند که همه افراد و گروه ها، جز اندکی، از این دایره بیرون خواهند ماند. البته رعایت اصول مورد تاکید مقام معظم رهبری، تکلیفی است که بر تمامی اشخاص و گرایش های داخل نظام فرض است و شامل افراد یا گروه های خاصی نیست و همه ی جناح های وابسته و دلبسته به نظام مقدس جمهوری اسلامی مکلف به مراعات آن به ویژه در ایام انتخابات سرنوشت ساز اولین جمعه ی اسفند ماه هستند.

ایام دهه فجر فرصت و بهانه خوبی برای کنار گذاشتن رقابت های منفی و زیان بار در میانه اردوگاه دوست داران تعالی و پیشرفت نظام اسلامی است . امید می رود در سایه وحدت خودمان با غرور و افتخار فریاد برآوریم که " در بهار آزادی ، جای شهدا خالی اما یادشان همواره جاوید است "

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار