کد خبر: ۱۳۸۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱ 02 December 2015
زخم‌های کهنه بر تن خیابان‌های شهر بیرجند/این حفاری‌ها تمامی ندارد

بیرجند- وضعیت نابسامان برخی خیابان‌ها و معابر شهر بیرجند زخم‌هایی کهنه است که به دلیل حفاری‌های مکرر شرکت‌های خدمات رسان و ترمیم نشدن آن تا مدتی طولانی، موجب ایجاد مشکلاتی برای شهروندان شده است

بیشتر کوچه‌های بیرجند زخمی عمیق بر تن دارند. تامین امکانات آسایش و رفاه شهروندان از کارهایی است که همه خواستار آن هستند. اما وقتی فراهم کردن یک امتیاز، به قربانی شدن امکان دیگر منجر می‌شود و چهره‌ای نامطلوب پیش روی مردم می‌گذارد، دیگر خوشایند نیست.
امروز آسفالت پینه کاری شده خیابان‌های بیرجند با پستی و بلندی‌های هر روز بیشتر تخریب می‌شود و زحماتی دوصد چندان برای مردم پدید می‌آورد.
بعضی خیابان‌ها و کوچه‌های شهر هم که خیلی توی چشم نیست سال‌ها رنگ آسفالت به خود نمی‌بیند، وصله کاری‌ خیابان‌ها و معابر را پر از چاله و دست انداز کرده و آسفالت برخی خیابان‌ها چهره زمین زیر پایمان را زشت و ناخوشایند کرده است.
خبرنگار مهر برای به نگارش در آوردن مشکلات آسفالت کوچه‌ها و خیابان‌ها مشکلات مردم شمال شهر بیرجند را پیگیر شده است.
در هر کوچه که قدم بگذاری شاهد کوتاهی دست یاری مسئولان در این مناطق می‌شوی. خیابان آزادی یکی از خیابان‌های اصلی بیرجند به شمار می‌رود که کوچه‌های فرعی‌اش به خیابان‌های صمدی و جوادیه متصل می‌شود. نیم ساعتی است که در این مسیر پیاده روی می‌کنم وضعیت بهم ریخته این مناطق را می بینم. از خیابان صمدی مسیرم را به سمت کارگران و رجایی کج می‌کنم. به خاطر حفاری کوچه مکانی برای عبور نیست. اندکی توقف می‌کنم تا وضعیت موجود را از نگاه مردم رصد کنم. خانم مسنی که گویی متوجه نگاه پریشانم شده است به سمتم می‌آید و به همراه لبخند گرمش مرا به داخل خانه دعوت می‌کند

.
تاخیر اجرای پروژه‌ها علت تخریب آسفالت بیرجند است

علت حفاری را جویا می‌شوم. پلاستیک حاوی میوه‌اش را بر زمین می‌گذارد و به خبرنگار مهر می‌گوید: به خاطر فاضلاب کشی این حفاری‌ها صورت گرفته است.
سکینه خسروی که گویی عطش کنجکاوی‌اش مهار شده است، می‌افزاید: مسئولان صدای ما را نمی‌شوند اما متوجه قلم رسای شما هستند بنابراین از آن‌ها بخواهید که به این مناطق سرکشی داشته باشند.
وی می‌گوید: اگر مسئولان از نزدیک آسفالت فرسوده کوچه‌های شمال شهر را ببینند به طور یقین در پی حل مشکل آن تلاش می‌کنند.
رضا هادیانی یکی دیگر از شهروندان بیرجندی است که در گفت‌و‌گو با خبرنگار مهر، می‌گوید: تاخیر در اجرای پروژه‌ها موجب نابسامانی آسفالت شهر شده است.
 
بافت قدیمی شهر، در انتظار یاری و وعده مسئولان

وی با بیان اینکه امروزه کمتر خیابانی وجود دارد که کنده کاری نشده باشد، می‌افزاید: با وجود وعده‌های مکرر مسئولان برای ترمیم آسفالت معابر شهر بیرجند، چشم‌های منتظر مردم هر روز شاهد خرابی‌های بیشتر خیابان‌ها و معابر شهری است.
هادیانی با اشاره به کوچه‌های خیابان دولت، جمهوری و انقلاب بیرجند، می‌گوید: بسیاری از کوچه‌ها به ویژه در بافت قدیمی و مناطق حاشیه‌ای شهر هنوز خاکی است و ساکنان و اهالی محل را ناراضی کرده است.
این شهروند بیرجندی تاکید می‌کند: مسئولان باید در این مناطق حضور یابند و شاهد خیابان‌های خاکی و مملو از چاله شوند.
نگاه شهرداری در ترمیم آسفالت به خیابان‌های شمال شهر معطوف شود
مصطفی بیجاری یکی دیگر از شهروندان بیرجندی است که در گفت‌و‌گو با خبرنگار مهر، می‌گوید: آسفالت خیابان انقلاب یکی از مناطقی است که باید مورد توجه ویژه مسئولان قرار بگیرد.
وی ادامه می‌دهد: به طور کلی نگاه شهرداری به ترمیم آسفالت خیابان‌های شمال شهر معطوف شود چراکه بسیاری از کوچه‌ها هنوز که هنوزه خاکی است.
بیجاری با اشاره به حفاری کوچه و خیابان‌ها می‌گوید: چندی پیش جایگاه توقف اتوبوس‌ها در ایستگاه سه راه اسدی حفاری شده و مشکلات زیادی برای مردم و رانندگان به وجود آورده بود.
وی خواستار تکمیل هرچه زود‌تر پروژه‌ها شده و می‌افزاید: اجرای پروژه‌ها یکی از عوامل کنده کاری خیابان‌ها می‌شود که باید در این زمینه تسریع به عمل آید

زخم‌های کهنه بر تن خیابان‌های شهر بیرجند/این حفاری‌ها تمامی ندارد
 
دلمان به تمام شدن حفاری‌ها خوش است


صدای اذان ظهر از مسجد امام رضا (ع) به گوش می‌رسد. به شنیدن درد دل شهروندان بسنده کرده و به سمت آزادی به راه می‌افتم. فکر کردن به کوچه‌های خاکی بافت قدیمی شهر اذیتم می‌کند. صدای خانمی که گویی مرا صدا می‌زند، رشته افکارم را پاره می‌کند. سرم را می‌گردانم، نگاهم به چشمان آبی خانم بیست ساله‌ای گره می‌خورد که به گفته خودش دقایقی پیش شاهد درد دل شهروندان با خبرنگار مهر بوده است.
خودکاری به سمتم می‌گیرد و با لبخندی، می‌گوید: وسیله نگارشتان را در کنار حفاری‌های کوچه جا گذاشته‌اید!
دستم را به نشانه تشکر بر سینه گذاشته و با معرفی خودم، گفت‌و‌گویم را شروع می‌کنم. او هم خودش را مریم قلی‌نژاد معرفی کرده و می‌گوید: آسفالت کهنه و کوچه‌های خاکی این مناطق سال هاست که از بی‌مهری مسئولان رنج می‌برد.
وی با بیان اینکه بی‌شک تا زمانی که این حفاری‌ها به طور کامل به اتمام نرسد، خبری از آسفالت کوچه‌ها و ترمیم آسفالت خیابان‌ها نیست، می‌افزاید: دلمان به تمام شدن حفاری‌ها خوش است چرا که شاید بهانه‌ای برای آسفالت کوچه‌ها باشد

زخم‌های کهنه بر تن خیابان‌های شهر بیرجند/این حفاری‌ها تمامی ندارد
آسفالت کوچه‌های خاکی شمال شهر در دستور کار شهرداری است

معاون عمرانی شهردار بیرجند در گفت‌و‌گو با خبرنگار مهر در پاسخ به نارضابتی شهروندان نسبت آسفالت آسیب دیده خیابان‌های سطح شهر، بیان کرد: هم اکنون در حال آسفالت محدوده ۷۵ هکتاری مهرشهر هستیم و بعد از اتمام آسفالت این منطقه، آسفالت‌های آسیب دیده را نیز ترمیم خواهیم کرد.
علی عدل با اشاره به خاکی بودن کوچه‌های شمال شهربیرجند، اظهار کرد: برخی کوچه‌ها در خیابان‌های معلم و مدرس هم در وضعیت نابسامانی هستند که ترمیم و آسفالت این کوچه‌ها و خیابان‌ها در اولویت سوم کاری ما قرار دارد.
وی در خصوص کنده کاری کوچه‌ها و ایستگاه اتوبوس سه راه اسدی بیرجند، بیان کرد: این مکان‌ها به دلیل انجام پروژه کنده کاری شده و بنا به ضرورت مکانی بعد از پایان کار آسفالت خیابان‌های مهرشهر نیز روکش داده می‌شوند.
عدل با اشاره به خط کشی معابر پیاده در خیابان‌ها، بیان کرد: این خط کشی‌ها در خیابان‌هایی که پاک شده است، مرتب انجام شده و توقفی در کار خط کشی ایجاد نمی‌شود.
کنده کاری خیابان‌ها و پیاده رو‌ها تمامی ندارد؛ یک روز لوله آب فلان منطقه می‌ترکد، یک روز کابل‌های برق فلان منطقه مشکل پیدا می‌کند، یک روز اداره گاز می‌خواهد به لوله‌های فلان منطقه سرکشی کند، یک روز هم شرکت مخابرات کابل برگردان دارد این مشکل سر دراز دارد و برای دیروز و امروز نبوده و نقصی است که به زیرساخت‌های و نبود هماهنگی میان سازمان‌های خدمات رسان شهری برمی گردد.


منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار